Bábszínház felnőtteknek. Egyszemélyes előadás szöveg nélkül. Hamlet marionettel. Miről beszélünk?! Hogy tudja egy bábos némán előadni a Hamletet? Akkor nincs benne vívás? Nincsenek dialógusok? Nem hangoznak el a híres monológok? Nincs ”Lenni vagy nem lenni”? Mi marad Shakespeare Hamletjéből, ha NINCS BENNE SZÖVEG?
Sarkadi Bence marionett művész és Szigeti Balázs rendező a látszat ellenére nem bánnak tiszteletlenül a világirodalom leghíresebb drámájával. Nem is tehetnék, hisz mindketten Shakespeare-rel foglalkozó doktorjelöltek az ELTE-n, akik nem csak ismerik, de tanítják is Shakespeare drámáit. Éppen a mű iránti tisztelet és annak mélyreható ismerete az, amely megadja az alapot egy ilyen rendhagyó adaptáció létrehozására. A Hamlet Shakespeare leghosszabb drámája, és mint ilyen, első látásra nem kifejezetten bábszínházi anyag. A bábszínház, különösen pedig a marionett műfaja nem bír el hosszú drámai szövegeket, de kevés olyan médium van, amely alkalmasabb lenne a verbális költészet képekre és szimbólumokra való lefordítására. Az előadás feltevése és egyben végkövetkeztetése, hogy Shakespeare művészete jócskán túlmutat a szavak szintjén, a bábszínház pedig képes újraértelmezni és felerősíteni a drámai tartalmat.
Sarkadi Bence a Budapest Bábszínház Bábszínészképző Stúdiójában tanult. Dolgozott és játszott a világ számos pontján, Európa több országában, az Egyesült Államokban és Ausztráliában, és több szakmai díjban is részesült Figura Ex Machina - The Budapest Marionettes című első előadásával. "Civilben" Ph.D. hallgató és segédoktató az ELTE BTK Angol Tanszékén, kutatási és oktatási területe az angol reneszánsz színház, valamint Shakespeare darabjainak bábszínpadi adaptációi. A Re:Hamlet bemutatója május 29-én volt a SÍN Kulturális Központban.
Támogatók: NKA, Aulea Alapítvány, SÍN Kulturális Központ